İnstagram Havadisleri

Komidindeki Kitap

Beyaz Perdem

4 Nisan 2013

Bir Ödülüm Var Artık!!

Blog blog dolanırken arada bir gözüme ilişen fakat ne olduğundan bihaber olduğum Liebster Blog Award'a sahip oluverdim bir anda! BookS N BookS'un sahibesi sLn, bu heykelciğe layık görmüş naçizane blogumu. Buradan da teşekkürlerimi iletirim kendisine. :)

Şimdi böyle yazınca da birkaç gün önce olan bir olaymış gibi oldu. Aslında yaklaşık iki ay kadar önce mimlenmiştim fakat derslerdi, ödevlerdi, koşuşturmacaydı derken... Tamam tamam, üşengeçliğim yüzünden bu kadar gecikti bu yazı, kabul. Yoksa vizelerin ortasında bir anda yazma isteğiyle dolmam başka türlü açıklanamaz muhtemelen. :/

Neyse, sadede gelelim: Efenim, şimdi bu Liebster Blog Ödülü'nü 200 ve altında takipçisi olan bloglar arasından en beğendiklerine layık görüp verebiliyormuşsun. Güzel düşünülmüş bir etkinlik aslında. Okuyucuları tarafından keşfedilmeyi bekleyen blogları tanıma imkânı sağlıyor ve aynı zamanda -benim gibi biraz dürtüklenmesi gereken- blog yazarlarını da yazmaya teşvik ediyor.

Her şeyin olduğu gibi bunun da kuralları var tabii. İlk olarak sizi mimleyip bu ödüle layık gören (ya da bulaştıran mı dersiniz diğer kuralları görünce onu bilemem artık) yazara bir teşekkür edip, onun sormuş olduğu 11 soruyu yanıtlamanız ve kendiniz hakkında 11 gerçeği yazmanız gerekmekteymiş. Sonra da siz, takipçi sayısı 200 veya altında olan 11 tane blog seçip, cevaplamaları için de 11 tane soru soracakmışsınız ve sonra da yeni ödül sahiplerini, önlerindeki 33 ayrı maddeyle baş başa bırakıp görevi başarıyla tamamlamış olacaksınız. :)) Nereden gelmiş bu "11 çılgınlığı" acaba... Bir de kendi yazınıza Liebster Blog Award resmini eklemek de zorunluymuş.


Şimdi gelelim benim 33 maddeme. İlk olarak "Kendimle İlgili 11 Gerçek":

1. Yaklaşık iki aydır piyano dersi alıyorum. Klasik besteleri çalabilecek düzeye gelene kadar da kendimi geliştirmek istiyorum.
2. Arkadaş grubum içinde konuşmayı severim ama toplum önünde berbat bir konuşmacıyımdır. Kekelediğim bile olmuştu heyecandan!
3. İlk kazandığım bölümde rahat edemedikten sonra, üç senenin ardından tekrar sınava girip hem üniversite hem de bölüm değiştirdim. İlkinden de tamamen âlakasız bir bölüm oldu doğrusu.
4. Oldum olası Japonya'ya, Japonlara, Japonca'ya fazlaca ilgim vardır.
5. Bazı durumlarda dobra birisiyimdir. Çevremde tahammül edemeyeceğim adaletsiz bir olayla karşılaştığımda fikrimi belirtmeden duramam.
6. Başkalarının hayatlarına en doğrusunu kendileri bilir gibi müdahale edenlere sinir olurum. "Senin iyiliğin için seni zorluyorum." düşüncesinden de.
7. Boğulmaktan çok korkarım. Çok küçükken Karadeniz'in dalgalarıyla ufak bir münasebetim olmuştu ne yazık ki.
8. Çoğunlukla üşengeç biriyim. Şimdi bile ancak 8. maddeye gelmiş olduğumu gördükçe yazıyı taslak olarak bırakma eğilimleri sergiliyorum.
9. Detaycı biriyimdir ayrıca. Zaman zaman işe yarayan, zaman zaman da gıcık durumlar yaşamama sebep olan bir özellik.
10. Kedileri çok severim. Vakti zamanında çok tatlı bir kedim vardı. Evden uzaklaştığım zamanlarda bir tek onu özlediğim bile olmuştu.
11. Şehirden uzakta sahil kenarında, bütün yıldızları görebileceğim bir yerde müstakil bir evim olmasını isterim hep.

Beni de bu işe dahil eden sLn arkadaşın sorularını yanıtlamada sıra:

1.Kitaplara eş değerde sevdiğin bir şey var mıdır? Varsa nedir?
Kitaplara eş değeeer... Hımmm.... Bir zamanlar olsa diz üstü bilgisayarım derdim ama o artık olmadığı için, bir ara almak istediğim ve odama prestij katacak piyanom diyorum bu soruya. :)
2.Takma adın var mı? Varsa o adı neye göre seçtin ya da sana nasıl hitap edilmeye başlandı? Yani hikayesi nedir?
Şu an bir takma adım yok ama lise yıllarımda biyoloji dersimizin hocası sağ olsun, ismimi unutup bana her seferinde "G-G-Gamze!" diye hitap etmesi yüzünden adım okulda Gamze kalmıştı. Nostalji oldu birden. Hey gidi, yaşlandım mı ne?.. :)
3.Kitap okurken aynı anda şarkı dinleyenlerden misin? Belirli kitaplarla özdeşleştirdiğin şarkılar var mı? Varsa bunlar nelerdir?
Kitap okurken şarkı dinlemeyi çok tercih etmem. Okuduğum kitaba kendimi fena kaptırmışsam zaten, o müziği işitmem bile. Bir kere denemiştim bunu, Maxime Chattam'ın "Zamanın Kanı" kitabıyla. Yazar, ilk sayfada kitabın eşliğinde dinlenebilecek iki şarkı önermişti. Gerçekten de kitabın atmosferine iyi uyan şarkılardı fakat bazı bölümlerde yavaş bazılarında da hızlı kalıyordu. Mangalar sadece diyaloglar ve görsellerden oluştuğu için, onları okurken enstrümantal müzik dinlemeyi severim ama.
4.Seri kitapları mı daha çok seversin yoksa tek kitapta her şeyin olup bitmesinden hoşlananlardan mısındır?
Benim için fark etmez. İlle de seri olacak diye uzatıp sıkmamaları önemli olan.
5.Hayatta en çok gerçek olmasını / senin olmasını istediğin şey nedir?
Hayallerim. :))
6.E-book mu yoksa eski usul,ellerinde hissedebileceğin kitapları mı okumayı tercih edersin?
Yaprak sayfalar tercihim ama otobüs vb. yerlerde de dijital ortamdan okuması daha kolay olduğu için onlara da itirazım yok.
7.En sevdiğin şarkıcı / grup ve onun / onların en sevdiğin şarkısı nedir?
En sevdiğim sadece bir tane şarkı da yok ki, hangisini seçeceğimi bilemedim şimdi. Daha güncel takılayım bari: "Fun. - Some Nights" diyeyim buna da.
8.Kendin hiç ayraç yaptın mı? Yaptıysan eğer kendi yaptıklarını mı yoksa kitapların orjinal ayraçlarını mı tercih edersin?
Kendim yapmadım hiç. Ayraç niyetine birçok şeyi kullanabilen birisiyim. :)
9.En sevdiğin,bir anlamda hayatını etkileyen ünlü bir alıntı / alıntılar var mıdır? Örn: "Kitaplar olmadan yaşayamam." -Thomas Jefferson
"Eylem mükemmel bir hitabettir. Söylemenin en iyi yolu yapmaktır." William Shakespeare
"Herkesin üç kişiliği vardır: Ortaya çıkardığı, sahip olduğu, sahip olduğunu sandığı." Alphonse Karr
10.En sevdiğin mevsim hangisidir?
İlkbaharı çok severim. Ne çok sıcaktır ne çok soğuk. Bir dolu yağmur yağar, etraf mis gibi toprak kokar. Meyve ağaçları renk renk çiçeklerle dolar. Çok güzeldir yaa, candır ilkbahar. :)
11.Dürüstçe cevap vereceğini varsayarak soruyorum.Elinde bir şeyleri değiştirecek güçte tek kullanımlık bir güç olduğunu düşünelim.Bu kadar büyük bir şans avuçlarındayken bencillik edip kendi isteklerin doğrultusunda mı kullanırdın yoksa daha geniş düşünüp herkesin yararına olan bir değişiklik yapmak için mi kullanırdın? Ve bu değişiklik (bencillik edip de yaptığın yada herkesin yararına olan) ne olurdu?
Kendimi doğaüstü güçleri olan birine dönüştürürdüm. Böylece hem insanlığın SuperGirl'ü olurdum hem de kendi hayallerimi gerçekleştirirdim. Bir taşla bir dolu kuş. :))) Şu anda ikisinden de vazgeçebileceğimi sanmıyorum.

Eveeeet... Sıra geldi benim sorularımdan oluşacak olan son 11'liye:

1. Kendinizde en sevmediğiniz huyunuz nedir?
2. Okumak için sabırsızlandığınız kitap hangisi?
3. Yaşadığınız hangi olay size şimdiye kadarki en büyük korkunuzu yaşattı?
4. Yurt dışına çıktığınız hangi ülkede, sokağın birinde kaybolmayı tercih ederdiniz?
5. Hayatınız boyunca yaptığınız en çılgınca şey nedir?
6. Varlığından rahatsızlık duyduğunuz, buna rağmen vazgeçemediğiniz takıntılarınız var mı?
7. İstediğiniz şeyi deneyimleme fırsatı verilse, yaşamayı en çok istediğiniz şey ne olur?
8. Zamanda geriye veya ileriye gönderilseydiniz, hangi zamanda ve ne yapıyor olurdunuz?
9. Nasıl bir manzara, hayranlıktan ağzınızı açık bırakırdı?
10. Yaşadığınız mekândaki en sevdiğiniz, en rahat ettiğiniz köşe nasıl bir yer?
11. Şu anda bulunmak istediğiniz yer neresi veya kimin yanı?

Şimdi de ödülü kazanan birbirinden değerli blogları açıklıyorum:

Buzda Kaymak
Çiçek Dürbünü
Hypatia'nın Araştırmacı Ruhu
Hanife Dikbıyık

10 yorum:

  1. Bende ödül almışım, çok teşekkürler :D
    Bilgilendirdiğiniz içinde ayrıca teşekkür ederim (:

    YanıtlaSil
  2. Beni de layık görmüşsünüz çok sevindim şu an ve sorularınızı bir blog ile cevaplayacağım... Teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
  3. Ben de ilgilendiğiniz için teşekkür ederim. :)

    YanıtlaSil
  4. Ben öncelikle çok teşekkür ederim. Şaşırdım ve aynı zamanda çok memnun oldum. Müsait bir günümde salim kafayla sorularınızı cevaplayacağım.

    YanıtlaSil
  5. BetilK.;
    Cevaplarınız için bekliyor olacağım. :)

    YanıtlaSil
  6. Niigata Shima, bende senin gibi kedilere ve japonlara hastayımmm :)
    Bu arada mim'ini geç gördüğüm içinde üzgünüm ve beni bu ödüle layık gördüğün için de teşekkür ediyorum.
    Sorularını cevapladım göz atmak istersen aşağıdaki linkden ulaşabilirsin :D
    http://ikinci-harfi-i.blogspot.com/2013/04/k-lieebster-blog-award.html

    YanıtlaSil
  7. Cevapların için çok teşekkür ederim; hemen bakıyorum. :))

    YanıtlaSil
  8. Özür dilerim çok geç cevap veriyorum. Ve teşekkürler, çok eğlendim cevaplarken. :)
    1 - İnadım. Cidden ölümün inadımdan olacak o derece.
    2 - Imm... Seçmek zor. Nail Gaiman - Yıldız Tozu.
    3 - Güzel soru ama bahsedemeyeceğim kadar özel bir cevabı var. Pas diyorum. :)
    4 - Kore. Belki gider Jang Geun Suk'a çarparım belli mi olur? :D
    5 - Üniversiteyi ilk dışında yazmak. (Ne çılgın bir kişiliğim var ama :D)
    6 - Yok sanırım. Takıntılarıma o kadar takıntılıyım ki rahatsız olamıyorum.
    7 - En sevdiğim grup üyeleriyle tanışmak ve onlarla beraber bir hafta (az oldu ya ay, yıl? :D) aynı evde kalmak.
    8 - Bilemedim... Birkaç gün önceye gidip o tatlıyı yeniden yesem? :)
    9 - Bir dağın zirvesinden görünen uçsuz bucaksız, yemyeşil ve çiçeklerle dolu bir orman.
    10 - Odamda kitaplık köşem var. Oraya bayılıyorum.
    11 - Evde annemin yanında kıvrılsaydım güzel olurdu.

    YanıtlaSil
  9. Ben de cevaplarınızı okurken çok eğlendim. :D Vakit ayırdığınız için de ben teşekkür ederim. :))

    YanıtlaSil
  10. Ben uzun zamandır blogumla ilgilenmiyordum, tekrar döndüğümde beni de layık gördüğünüzü gördüm. Çok teşekkür ediyorum, en kısa zamanda özenli bir cevapla döneceğim, çok incesiniz :)

    YanıtlaSil

Olmak istediğim yer, olmak zorunda olmadığım yer....

Olmak istediğim yer, olmak zorunda olmadığım yer....
olmak zorunda olmadığım yer....

İzleyiciler