İnstagram Havadisleri

Komidindeki Kitap

Beyaz Perdem

14 Mayıs 2012

Gekijouban Clannad

Clannad animesinin, seriden farklı bir alternatifi olarak çekilmiş olan filmi, Gekijouban Clannad. Bu filmde geçen Nagisa'nın tiyatro sahnesi, kendi yazdığı senaryoyla oynadığı monolog, burada aktaracağım. Animede yer alan "hiçliğin dünyasında tek başına yaşayan kız" ile biraz paralel bir konu işliyor gibi geldi bana. Beni etkileyen bir sahneydi. Ben de sırf bu yüzden oturup sadece o bölümü de olsa çevirdim. Japoncasını sadece dinleyerek yazdığım için hata olabilir, varsa kusuruma bakmayın artık. :) Buyrun, işte o sahne:

nanimonai sekai…aruno wa kaze.wazuka no hikari…tokidoki furu yuki…soshite…tsukare hate de namida mo karetateshimatta…watashi. donogurai toki ga sugita no ka?hito tsuki…futa tsuki…iie…mo go nen wa sugita ga mo shirenai.soshite kono guru wa…nani o matteita no kasai…omoidasenai. sou.demo…toki yori shiono nagare ga hakobu kaze…natsukashii, atatakai kaze…haha no te no nukumore nite, chichi no egao no yasashii sani nita…sou…sono kaze ga watashi no karada o tsutumu toki…watashi no kioku wa yomigaeru.utskoshi genki ni natte…yomigaerumasu. watashi ga matteirumono…sore wa anata no koe.henrio gachi de…totemo chisa no koe dakedo… utsukushii, yasashii kokoro noseta.anata no koe.watashi no kokoro ippai ni shimikomi.anata no koe.sono koe o…soshite anata o…watashi wa matteiruno desu. watashi wa hashirumasu.nanimonai sekai no hate o mezashite.kokoro no nakade.koe ga kiku o tano desu.”nanimonai sekai no hate ni ikumasen.soko de dareka ga omae o matteiru.mo nandemo, nandemo…sono dareka wa omae o matteiru…sou…omae ga matteita yoni.” soshite sono koe wa saigo ni koittano desu.sekai no hate ni tsuitatoki.omae wa sore o mirudaro.inochi no hana o mankai ni,hikari kagayaku sono sugata o…sou…sore ga yakusoku no ki! sono ki no shita de…dareka ga omae o matteiru. —————————————————————————————–
hiçliğin dünyasında…rüzgar var.ışığın belirsiz izleri…bazen düşen kar taneleri…ve…gözyaşları içinde ağlayan birisi…ben. ne kadar zaman geçti?bir ay…iki ay…hayır…çoktan beş yıl oldu.ve buna rağmen…neden hala beklediğimi…anımsamıyorum. evet.yine de…zamanla med-cezir akıntısı gibi esen rüzgar…nostaljik, ılık bir rüzgar…bir annenin ellerinin sıcaklığı gibi,bir babanın gülümseyen yüzünün şefkati gibi…evet…bu rüzgar bedenimi sardığı zaman…hatıralarım canlanır.biraz daha iyi olurum…canlanırım. bir şeyi bekliyorum…bu senin sesin.kaybolmaya yakın…zayıf bir ses fakat…güzel,şefkatli bir kalpten doğar.senin sesin.kalbime tamamen nüfuz eder.senin sesin.bu ses…ve sen…benim beklediğim. koştum.hiçliğin dünyasının sonuna doğru.kalbimin içinde,bir ses duydum.”hiçliğin dünyasının sonuna git. orada seni bekleyen biri var.uzun, uzun zamandır…o kişi senin için bekliyor.evet…senin beklediğin gibi.” ve bu sesin söylediği son şey buydu.dünyanın sonundan uzakta.onu bulacaksın.yaşam çiçeklerinin açtığı yerde,büyüleyici ışığın içinde bir biçim…evet…bu söz ağacı! bu ağacın altında…birisi senin için bekliyor.
Furukawa Nagisa

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Olmak istediğim yer, olmak zorunda olmadığım yer....

Olmak istediğim yer, olmak zorunda olmadığım yer....
olmak zorunda olmadığım yer....

İzleyiciler