İnstagram Havadisleri

Komidindeki Kitap

Beyaz Perdem

1 Temmuz 2013

Dünden kalanlar...

Bugünkü güncellememi dün yaşadığım deneyim üzerine yapacağım. İlginç gelebilir ama Japonya'ya bu kadar ilgili olmama rağmen, dün ilk defa sushi yedim. Önceleri hep çiğ balık olduğunu düşündüğüm için önyargılı yaklaşıyordum. Teyzemin, kendisinin sevdiğini belirtmesi üzerine ben de cesaret aldım ve denemeye karar verdim. Neyse ben yediklerimi sıralayayım.

Uramaki 
Somon balığı, tuna ve pirinçten oluşuyormuş. Teyzemin dediğine göre -ki ben yedikten sonra söyledi- dışındaki turuncular lavra oluyormuşşş.... :S Normalde yemeyeceğim bir şeydir ama hem tek lokmada yendiği hem de soya sosuna batırıldığı için sanırım, pek etkilenmeden yedim. Düşündüğümden daha iyiydi. Yani sadece bildiğin balık tadı geliyor. :)) Henüz sushi yemeyen ve yemek isteyen arkadaşlara tavsiye ediyorum. Ama kesinlikle soya sosuna batırın! Bu arada küçük bir not: Sushi bilinenin aksine çiğ balık demek olmuyormuş. Çiğ balıklardan hazırlanan yemeğe "Sashimi" deniyormuş. Sushi ise, sushi sirkesiyle hazırlanmış sushi pilavı yemekleri oluyormuş. Önyargılardan kurtulalım, değil mi? ;)



Çıtır Çin Mantısı
Japonya'yla bir alakası yok. Gittiğim lokantada Çin-Japon-Tayland yemekleri birlikte hazırlandığı için yediklerimin nereye ait olduğuna pek dikkat etmedim. Aslında şimdi düşününce çoğunlukla Çin yemeklerinden yemişim. Bizim damak zevkimize en yakın şey buydu yediklerim arasında. Yufkayı içine kıyma koyup kızartıyorlar. Yalnız yanında getirdikleri sos reçel kadar tatlıydı.Bu yüzden ben yine soya sosu kullandım. (Yemeklerde hiç tuz yok. Tuz ihtiyaçlarını soya sosu kullanarak gideriyorlarmış.)




Sebzeli Noodle
Spagetti gibi uzun eriştelere noodle diyorlar. Bunu çeşit çeşit şekilde yapıyorlar. Ben de sebzelisini seçip yedim. Gayet güzeldi de bence. Bu arada söylemeden geçemeyeceğim, bu yemeği çatalla yemektense hashi'lerle yemek çok daha kolaydı. :)






Bademli Tavuk
Büyük bir kase içinde getirdikleri için bitirmek pek de kolay olmadı. Tavuk etinin haşlanarak yapıldığı bir yemek. Arada salatalık falan var. E tabiki kaçınılmaz olarak badem de. Bana tuzsuz geldi ama yine de güzeldi. Bir dahaki sefere yersem karnımın fazla dolu olmamasına dikkat edeceğim. 






Zencefil Soslu Çıtır Tavuk
Bize resimdeki gibi bir sosla beraber gelmedi. Her zamanki gibi istersek soya sosuna batırarak yedik. Açıkçası bunu bademli tavuktan daha çok sevdim.



Yukarıda yazdıklarımı okuduktan sonra şöyle bir şey fark ettim: Hepsini tek seferde sadece ben yemişim gibi yazmışım. :D Eğer öyle bir şey olsaydı o gün oradan sürünerek çıkardım büyük ihtimal. 3 kişi gidip ortaya yemek aldık ve tabaklarımıza böldük; o yüzden bu kadar çok çeşit oldu. Aslında böyle olması daha iyi. Hepsinden azar azar tattım ne de olsa.

Eveeettt... Gelelim bunları yemeye başlamadan önceki önemli noktaya: Hashiler. Yani yemek çubukları. (İngilizcesiyle chopsticks) Tabi ki yemekler normalde bu çubuklarla yeniyor ama kullanmayı bilmeyenler için çatal-bıçak da getiriyorlar. Ben mümkün olduğu kadar çubuk kullanmaya çalıştım ama sonlara doğru elim çok ağrımaya başladığı için pes ettim. Chopstick kullanımıyla ilgili bazı önemli bilgilere buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz.

Neyse yazım bu kadar. Umarım işinize yarayacak bilgiler aktarabilmişimdir. Bu deneyimi en kısa zamanda tekrar yaşayabilmem umuduyla. ^.^

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Olmak istediğim yer, olmak zorunda olmadığım yer....

Olmak istediğim yer, olmak zorunda olmadığım yer....
olmak zorunda olmadığım yer....

İzleyiciler